BMW
c
Over 250 omgange blev tilbagelagt i forårstesten på Oschersleben – nu jagter BMW-fabrikkens topkørere den tyske triumf i 2025
Schubert Motorsport og BMW har sat tempoet højt i forberedelserne frem mod 2025-sæsonen af DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). På Motorsport Arena Oschersleben blev to opdaterede BMW M4 GT3 EVO-modeller testet intenst den 1.-2. april, med over 250 omgange – svarende til mere end 960 kilometer – lagt bag dem.
DTM, Testfahrten Oschersleben 2025 – Foto: Gruppe C Photography
Bag rattet sad to af DTM-seriens mest erfarne navne: René Rast og Marco Wittmann, som tilsammen står bag fem mesterskabstitler og adskillige podieplaceringer. Med fabriksstøtte og Schubert Motorsport som officiel DTM-partner siden 2022, er forventningerne skruet op forud for sæsonpremieren senere på måneden.
DTM, Testfahrten Oschersleben 2025 – Foto: Gruppe C Photography
EVO med nyt fokus på aerodynamik og cockpit
BMW M4 GT3 blev oprindeligt introduceret i 2022, men EVO-versionen til 2025 bringer en række afgørende opdateringer. Ifølge BMW handler det især om:
- Forbedret aerodynamik
- Optimeret dækstyring
- Nyt cockpitlayout med fokus på førerkomfort og mere intuitiv betjening
Under hjelmen ligger fortsat en 3,0-liters rækkesekser med twin-turbo, der leverer omkring 590 hestekræfter – finjusteret efter DTM’s Balance of Performance-reglement.
Ifølge teamets pressemeddelelse var forårstesten afgørende for at finde det rette setup og sikre konkurrencedygtighed mod fabriksstøttede rivaler som Audi og Mercedes-AMG.
Klar til åbningsweekend – samme sted som testen
Sæsonpremieren køres 26.-27. april, og netop på Oschersleben – samme bane som forårstesten – får vi første svar på, om BMW og Schubert Motorsport har ramt den rigtige balance.
René Rast, DTM-mester i 2017, 2019 og 2020, og Marco Wittmann, mester i 2014 og 2016, skal ikke bare kæmpe for podier, men for at føre BMW tilbage til titelkampen i en serie, hvor marginerne ofte måles i hundrededele.