Nyheder

CUPRA lader dig konfigurere bil i VR – både hos forhandleren og i 10.000 meters højde

Spanske CUPRA satser stort på virtuelle oplevelser med nyt headset-koncept hos forhandlere og på eksklusive Lufthansa-flyvninger.

CUPRA lader dig konfigurere bil i VR – både hos forhandleren og i 10.000 meters højde
Cupra

CUPRA, den sportslige underafdeling af SEAT, har indledt en ny digital satsning, der skal ændre måden, kunder interagerer med bilmærket på. Med en ny app til Meta Quest 3-headsettet tilbyder mærket nu en omfattende mixed reality-oplevelse – både i sine CUPRA Garages og ombord på udvalgte Lufthansa-fly i Business Class.

En ny måde at konfigurere bil på

Målet er at gøre bilkonfiguration til en emotionel og sanselig oplevelse. Via headsettet får brugeren mulighed for at se og tilpasse CUPRA-modeller som den elektriske SUV Tavascan eller hybridbilen Terramar i fuld 3D og i naturlig størrelse. Oplevelsen inkluderer også elementer som indstigning i bilen, farvevalg og hjulkombinationer – alt imens den fysiske verden stadig er synlig via det såkaldte mixed reality-format.

“Vi vil skabe nye måder at engagere vores kunder på og samtidig udfordre den klassiske bilkøbsoplevelse,” udtaler Patrick Sievers, Global Head of Marketing hos CUPRA, i en pressemeddelelse.

Jeep J6 Honcho Concept: Klassisk pickup-stil med moderne muskler

Læs også: Jeep J6 Honcho Concept: Klassisk pickup-stil med moderne muskler

Teknologi både på land og i luften

Ifølge CUPRA er der foreløbig udsendt over 400 enheder af Meta Quest 3-headsettet til forhandlere over hele verden, herunder de såkaldte “CUPRA Garages”, hvor teknologien kan prøves i praksis. Men oplevelsen stopper ikke ved landjorden.

I samarbejde med Lufthansa er teknologien blevet testet i luften på interkontinentale flyvninger mellem München og blandt andet New York og Cape Town. Her har Business Class-passagerer haft mulighed for at fordybe sig i CUPRA-universet gennem alt fra bilkonfigurationer til virtuelle catwalks og VR-rejser rundt i bl.a. Barcelona og digitale CUPRA Garages.

CUPRA første bilbrand i luften med VR

Samarbejdet med Lufthansa gør CUPRA til det første bilbrand, der tilbyder en egentlig mixed reality-oplevelse ombord på fly. Initiativet er ifølge selskabet en del af en bredere strategi om at styrke brandoplevelsen ved at koble teknologi, design og følelsesladet storytelling.

VR-satsning som del af bredere strategi

Initiativet følger lignende VR-tiltag, CUPRA tidligere har præsenteret i forbindelse med events som Primavera Sound, Sitges Film Festival og Formel E-løbet i Berlin.

Jeep Gladiator High Top Honcho Concept

Læs også: Jeep Gladiator High Top Honcho Concept

Nyt fra Cannes: Alpine kaster sig over filmverdenen med ny pris

Læs også: Nyt fra Cannes: Alpine kaster sig over filmverdenen med ny pris