Nyheder

Glem mod – brug hjernen: Spoticar lancerer skør filmkampagne for brugte biler

Nye reklamefilm fra Stellantis’ brugtbilsbrand Spoticar sætter spotlight på tillid fremfor tapperhed i bilkøbets jungle.

Glem mod – brug hjernen: Spoticar lancerer skør filmkampagne for brugte biler
Spoticar - The Vikings

Spoticar, Stellantis’ brugtbilsmærke og markedsleder i Europa, har netop rullet en ny markant reklamekampagne ud med titlen “Don’t be brave, be smart”.
Kampagnen, udviklet til både det store lærred og sociale medier, tager fat i en velkendt følelse blandt bilkøbere: usikkerheden ved at købe brugt bil.

Spoticar vil nu gøre op med idéen om, at mod er nødvendigt – i stedet handler det om at tage en smart og tillidsfuld beslutning.

Filmisk humor i brugtbilsjunglen

Den filmiske kampagne bringer humor og høj produktion ind i brugtbilsverdenen ved at trække på genrer som adventure, vikinge-epos og endda horror.
Bag kameraet står britiske Tom Green, kendt fra tv-serien Misfits og filmen Monsters 2.

Spoticar ønsker med kampagnen at nedbryde forestillingen om brugtvognskøb som et nærdøds-scenarie.
Annoncerne fremhæver blandt andet:

  • Op til 100 certificerede kontrolpunkter (afhængigt af biltype)
  • Op til 24 måneders garanti
  • 24/7 vejhjælp

Ifølge Stellantis er tillid nøglen til, at flere vælger brugt fremfor nyt, og det er netop den tillid, Spoticar forsøger at skabe gennem storytelling og velkendte filmgenrer.

Jeep J6 Honcho Concept: Klassisk pickup-stil med moderne muskler

Læs også: Jeep J6 Honcho Concept: Klassisk pickup-stil med moderne muskler

Fra vikinger til haunted houses

Kampagnen blev lanceret i Frankrig og Italien den 6. april og rulles derefter ud i yderligere 14 europæiske lande.

De første to kampagnefilm er allerede online:

En tredje film, Haunted House, bliver lanceret op til Halloween 2025.

Bag kampagnen står bureauerne Herezie og Armando Testa samt produktionsselskabet Very Content.

Spoticar vil gentænke brugtbilsmarkedet

Ifølge James Weston, Senior Vice President for Stellantis’ brugtvognsdivision, handler kampagnen om at “fange opmærksomheden, skabe sympati og forklare, hvorfor Spoticar er det smarte valg”.

Med en ny tagline – “Used Cars, Reinvented” – signalerer Spoticar, at markedet for brugte biler er i forandring:
Væk fra tilfældige handler og hen mod en mere gennemsigtig og digitaliseret oplevelse, bakket op af 3.000 certificerede forhandlere i Europa.

Jeep Gladiator High Top Honcho Concept

Læs også: Jeep Gladiator High Top Honcho Concept

Nyt fra Cannes: Alpine kaster sig over filmverdenen med ny pris

Læs også: Nyt fra Cannes: Alpine kaster sig over filmverdenen med ny pris