Motorsport
McLaren og Sauber tester nye opdateringer i Australien
McLaren eksperimenterer med aerodynamik
McLaren fortsætter med at finjustere sin MCL39-model for at optimere ydeevnen på forskellige baner skriver Autosport.
I Australien testede teamet to forskellige versioner af deres bagvinge – en høj-downforce single beam wing og en lav-downforce double beam wing.
Mens single beam-wingen blev anvendt gennem weekenden, kan den alternative version potentielt blive testet i Kina, hvor de lange langsider på Shanghai-banen kræver større aerodynamisk effektivitet.
Red Bull tester forskelligt næsekoncept
Red Bull valgte at køre med to forskellige setups i Melbourne, hvor Max Verstappen anvendte en kortere og bredere næse med en opdateret gulvkonfiguration, mens hans teamkammerat Liam Lawson fortsatte med den længere næse fra Bahrain-testene.
Teamet forsøger at finde den mest optimale aerodynamiske balance, efter at deres forberedelser blev forstyrret af tekniske problemer under testen i Bahrain.
Sauber forbedrer med nye vinger
Sauber introducerede en ny for- og bagvinge i Australien, hvilket hjalp teamet til at opnå en bedre kvalifikation, hvor Gabriel Bortoleto formåede at avancere til Q2.
Den nye forvinge har en mere inboard-loaded aerodynamisk profil, som genererer mere downforce tættere på næsen.
Teamets bagvinge var også opdateret med en mere aggressiv profil for at give ekstra vejgreb. Ifølge teknisk direktør James Key fungerede opdateringerne, men teamet arbejder stadig på at maksimere deres potentiale.
Forberedelser til de kommende løb
Med kun små opdateringer introduceret i Australien er der forventning om større ændringer i de kommende løb. McLaren og Red Bull fortsætter deres udviklingsprogrammer, mens Sauber forsøger at udnytte deres seneste forbedringer optimalt.
Teamene har nu et klart fokus på de næste runder af sæsonen, hvor konkurrencen spidser til i kampen om vigtige mesterskabspoint.