Nyheder
Mercedes-Benz og Moncler fusionerer mode og motor: Ny kollektion lanceret af designer NIGO
Glem alt om lædersæder – fremtiden for bilbrandets livsstilsprofil inkluderer dunjakker og 90’er-nostalgi.
Mercedes-Benz bevæger sig endnu engang ud over asfalten og ind i modeverdenen.
Den 4. april 2025 lancerede det tyske bilmærke en ny kollektion i samarbejde med det italienske modehus Moncler, kurateret og designet af den japanske modeskaber og streetwear-ikon NIGO.
Kollektionen, der trækker tematisk inspiration fra 80’erne og 90’erne, markerer endnu et skridt i Mercedes-Benz’ strategi om at styrke sit brand gennem livsstilsbaseret markedsføring.
Mercedes-Benz x Moncler – Foto: Thinbaut Grevet
Et partnerskab med historik
Samarbejdet er ikke ukendt territorium for de to luksusbrands.
Allerede i 2023 løftede Moncler og Mercedes-Benz sløret for deres første kreative samarbejde under Moncler Genius-initiativet, hvor en eksperimentel konceptbil – en G-Klasse monteret med oppustelige dunjakker – tiltrak massiv global opmærksomhed.
Den nye kollektion er en videreudvikling af dette partnerskab og spænder over tøj, fodtøj og accessories, alle båret af NIGOs karakteristiske stil: en nostalgisk, men moderne fusion af gadekultur og luksus.
Mercedes-Benz x Moncler Foto: Thibaut Grevet.
Mercedes-Benz and Moncler by Nigo celebrate the launch of their fashion collection and the start of delivery of the limited-edition G-Class model to customers. Photo: Thibaut Grevet.
Bilbrands søger nye veje
Kollektionen afspejler et bredere skifte i bilindustrien, hvor bilmærker i stigende grad søger nye måder at engagere forbrugere på – især de yngre, modebevidste generationer.
Ved at dyrke forbindelser til kunst, musik og mode inviterer Mercedes-Benz fans ind i et univers, der rækker langt ud over bilens interiør.
Ifølge pressemeddelelsen fra Mercedes-Benz fokuserer kollektionen på moderne livsstil og individualitet – samtidig med at den bygger videre på NIGOs position som kreativ leder hos Kenzo og hans rolle i udviklingen af streetwear-kulturen gennem Human Made og tidligere BAPE.
Tilgængelighed
Kollektionen kan købes i udvalgte butikker og online fra 4. april 2025, men priserne for de enkelte elementer er endnu ikke offentliggjort.