Connery

Opel Insignia GSi er hurtigere end OPC-varianten

Nye tider fra Nürburgring imponerer

Opels nyeste performance-model, Opel Insignia GSi får først officiel premiere under bilmessen i Frankfurt, senere på året. Men. Seneste nyhed fra bilfrabrikanten, afslører at GSi rent faktisk er hurtigere på banen, end den tidligere Insignia OPC, der ret beset er storebror i modelprogrammet. Insignia OPC har 325 hestekræfter, men det er altså ikke alt der tæller, for GSi outperformer, med 260 heste. 

 ”Insignia GSi er betydelig hurtigere rundt på Nürburgring end den gamle OPC på trods af lavere motoreffekt”, siger direktør for Opels udviklingsafdeling for Performance Cars & Motorsport, Volker Strycek.

Han har selv stået for det omfattende testprogram af bilen på Nürburgring. Forklaringen er blandt andet lavere vægt - navnlig på forakslen. Insignia GSi vejer 160 kilo mindre end den seks cylindrede OPC version fra den forrige model.

Andre faktorer er bedre vejgreb takket være et avanceret nyt firehjulstræk, lavere tyngdepunkt og en 2,0 liters turbomotor på 260 hk og 400 Nm med en meget jævn momentkurve.

GSi vil også kunne leveres med en kraftig 2,0 turbodieselmotor. Insignia GSi kendes på de store luftindtag foran, integrerede udstødningsrør bagtil og en spoiler, der hjælper til at trykke bagakslen mod vejen. Lædersæderne er designet af Opel selv specifikt til GSi, og i kabinen finder man et fladbundet læderrat, skiftegreb til den otte trins automatgearkasse bag rattet og aluminium pedelsæt. Justérbar undervogn med mulighed for at vælge ”competition mode” til banekørsel, 20” letmetalhjul med Michelin Pilot Sport 4 S dæk og firestemplede bremsekalibre fra Brembo med en skivediameter på 345 mm er standardudstyr på GSi. Prisen på det danske marked er endnu ikke fastlagt, men den ventes til Danmark i begyndelsen af 2018.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce