Elbiler

Xiaomi øger salgsprognose for 2025 til 350.000 biler

Stigende produktion og stærk efterspørgsel

Foto: Zoerides Via Wikimedia Commons
Foto: Zoerides Via Wikimedia Commons

Xiaomi har ifølge Carnewschina hævet sit salgs- og leveringsmål for 2025 med 50.000 enheder, så den samlede prognose nu lyder på 350.000 solgte biler.

Ifølge virksomhedens administrerende direktør, Lei Jun, skyldes opjusteringen en vellykket opskalering af produktionen på fabrikken i Beijing.

Udvidelse af produktionskapacitet

Xiaomis bilproduktion er centreret omkring deres Beijing-fabrik, som blev færdigbygget i juli 2023 og påbegyndte masseproduktion i marts 2024.

Fabrikken opererede oprindeligt med én arbejdsdag på otte timer, men med en ekstra produktionsvagt fra maj sidste år er driftstiden nu fordoblet til 16 timer dagligt.

Dette har øget kapaciteten til næsten 20.000 biler om måneden.

Fabrikken i Beijing dækker i dag 720.000 kvadratmeter og er kun den første fase af Xiaomis produktionsudvidelse.

Den anden fase, som blev påbegyndt i september 2024, vil dække et område på 531.000 kvadratmeter og være dedikeret til produktionen af Xiaomis kommende SUV-model, YU7.

Polestar skærer en fjerdedel af CO₂ pr. bil: Bæredygtighedsrapport afslører markant fremskridt

Læs også: Polestar skærer en fjerdedel af CO₂ pr. bil: Bæredygtighedsrapport afslører markant fremskridt

Hurtige leveringer og stærk efterspørgsel

Xiaomi har formået at levere 200.000 enheder af sin første model, SU7-sedanen, på mindre end et år.

Det tog 229 dage at nå de første 100.000 leveringer, mens de næste 100.000 enheder blev leveret på blot 119 dage.

Siden SU7 blev lanceret den 28. marts 2024, har modellen været en stor succes.

Den findes i tre basisvarianter, og en fjerde variant, SU7 Ultra, blev for nylig tilføjet som en high-performance version af bilen.

Lang ventetid på SU7 Pro

Trods sin korte tid på markedet har SU7 fortsat stor efterspørgsel, særligt modellen SU7 Pro, som er udsolgt for resten af 2025.

Ventetiden på denne variant er i øjeblikket mellem 43 og 46 uger.

Xiaomis bilmodeller ligger i et prisinterval mellem 215.900 og 299.900 yuan (ca. 29.850-41.470 USD).

SU7 Pro, som er en af de mest populære varianter, er udstyret med en 94,3 kWh batteripakke fra CATL, en rækkevidde på 830 km (CLTC) og en 220 kW motor på bagakslen.

Med en stærkt voksende produktionskapacitet og en fortsat stigende efterspørgsel ser Xiaomi ud til at få endnu et succesfuldt år på elbilmarkedet.

Lynk & Co 01: Kinesisk bil med svensk hjerne – og europæisk attitude

Læs også: Lynk & Co 01: Kinesisk bil med svensk hjerne – og europæisk attitude

Deepal G318: Kinas elektrificerede offroader vil tage kampen op med de store drenge

Læs også: Deepal G318: Kinas elektrificerede offroader vil tage kampen op med de store drenge