Fiat 127
Cabriolet?
Ja, du tænker sikkert nu, at dette ikke er muligt, men jeg vil bevise det modsatte.
Det hele startede på en FDF-lejer i 2001. Der var 3 FDF-ledere, som manglede en amerikanerbil til at trække en Kanon-konge-kanon til et landsstævne. Og da en forhandler i Hårup (lidt udenfor Silkeborg) havde en Fiat 127, som både var ved at synge sine sidste vers, og der desuden bedækket med græs i bunden. Så ud kom ideen, at de jo kunne lave den til cabriolet, og bruge den til at trække kanonen.
Det hele startede på en FDF-lejer i 2001. Der var 3 FDF-ledere, som manglede en amerikanerbil til at trække en Kanon-konge-kanon til et landsstævne. Og da en forhandler i Hårup (lidt udenfor Silkeborg) havde en Fiat 127, som både var ved at synge sine sidste vers, og der desuden bedækket med græs i bunden. Så ud kom ideen, at de jo kunne lave den til cabriolet, og bruge den til at trække kanonen.
Så gik arbejdet i gang. De skulle bruge nogle store vinkelslibere, en pokkers masse kits, og da det var fikset, kunne de begynde at slibe deres kits, og fjerne de andre dele.
Jeg vil ikke fortælle så meget om arbejdet, der lader jeg billederne i galleriet tale for sig selv. Men jeg kan da nævne, at de fjernede taget ved at tage en krankrog gennem det, og bruge en vinkelsliber til at skære det af, og bagenden blev bukket om og svejset i hånden, og desuden svejsede de dørene sammen.
Tankstudsen er en standard slangestuds fra en slamsuger. Nakkestøtterne, som kunne ligne noget fra en Audi TT, er 75 mm nedløbsrør, som lige er blevet bøjet 90 grader. Og fælgene er fra en 76-er Kadett C City.
Desværre er bilen forsvundet i det mørke Jylland. Men ellers havde den fået en plads i Vmax, jeg kan dog fortælle, at et nyt projekt er i gang. Ja, der er ikke så meget andet at sige end: Tjek galleriet!
Synes godt om motorsektionen.dk | Del artiklen | |